fredag 1 juni 2012

Ett mycket fint uppdrag

För ett år sedan fick jag en mycket fin förfrågan från Solbackens förskola i Mörtnäs. Pedagogerna och barnen ville gärna jobba för att bli en Grön Flagg-certifierad förskola och då ska man ha en politisk fadder. Frågan gick till mig och självklart tackade jag ja till ett så fint uppdrag!

Idag var det sommaravslutning och samtidigt firade Solbacken 10 år i sin nya tappning som förskola. Barnen uppträdde med sång- och dansnummer för en stor och nyfiken publik av föräldrar, syskon, mor- och farföräldrar. Och så för mig för jag var också inbjuden :-)

Barnen och deras pedagoger har arbetat med miljö och hållbar utveckling i praktiken. De har haft ett tema som heter livsstil och hälsa där rörelse blandats med att lära sig att bland annat återvinna, kompostera och plantera. Efter många kul och lärorika aktiviteter är nu Solbackens förskola Grön Flagg-certifierad. Grattis, det är välförtjänt!


Här ser du en del av barnens verk -gurkplantor :-)

Inga kommentarer: